توسعه گردشگری با  ژئوپارک الوند

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: طرح مطالعاتی «ژئوپارک الوند» به بهترین شکل ممکن انجام شده است که با اجرای این طرح، مسیر گردشگری منطقه شمالی الوند توسعه می یابد.

توسعه گردشگری با  ژئوپارک الوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در این طرح مسیر سبز سرمایه گذاری در منطقه شمالی الوند مشخص شده است که می تواند در توسعه گردشگری موفق باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم مطالعات دامنه شمالی الوند را خیلی طولانی کنیم، مطالعات خوبی صورت گرفته و تکلیف سرمایه‌گذاران مشخص است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه مطالعات انجام شده چراغ راهی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در دامنه شمالی الوند است افزود: برند‌های گردشگری مهم هستند اما جزو وظیفه مطالعات نبوده است.

عراقی  با بیان اینکه حفظ باغات باید در دستور کار قرار گیرد چراکه می‌خواهیم این فضا را حفظ کرده و توسعه دهیم تاکید کرد: مشاور طرح به طریقی باید در کنار طرح باقی بماند و انعطاف‌ لازم را که در طول زمان نیاز است، علمی انجام دهد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم مشاور طرح دامنه شمالی الوند تا پنج سال در کنار طرح بماند افزود: در این طرح‌ها در مشارکت مردم منطقه و مطالعات اجتماعی بسیار مهم است.

عراقی با بیان اینکه مهمترین قسمتی که می‌تواند چالش داشته باشد، ضوابط متراژ هتل‌ها و سفره خانه‌ها است، بیان کرد: بخش خصوصی گردشگری زیرمجموعه میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران افزود: شرکت سیاحتی علیصدر دو رویداد بزرگ گردشگری را برگزار کرده و حتما در نمایشگاه شرکت می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه شهرداری همدان باید در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کند افزود: شهرداری همدان عضو UNWTO است و ظرفیت‌های این شهر را باید در نمایشگاه نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های شهر‌هایی مانند لالجین و ملایر می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند افزود: حضور در نمایشگاه گردشگری فرصتی برای معرفی استان است که باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: امسال همدان در حوزه گردشگری در کشور پیشتاز بود كه از این رو انتظار می‌رود شتاب گذشته را حفظ کند.

علی مالمیر در رابطه با سرمایه‌گذاری در دامنه شمال الوند با بیان اینکه دانشگاه بوعلی تابستان امسال مطالعات حوزه سرمایه‌گذاری در دامنه الوند را انجام داده و جلساتی را برگزار کرده است اظهار کرد: مطالعات به زودی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های منفرد یا گسترده این طرح سرمایه‌گذاری در دامنه الوند ضوابط لازم را ارائه می‌کند که هم از فضای سبز حفاظت و هم فضا برای سرمایه‌گذاران ذیصلاح باز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به اهمیت شهرداران شهر‌های استان در راستای توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: شهرداران کل استان در حوزه گردشگری نقش‌آفرینی دارند و در توسعه صنعت گردشگری موثر هستند.

مدیرعامل مجمتع گنجنامه در ادامه در رابطه با بوم‌گردی در منطقه گنجنامه با بیان اینکه دره‌هایی وجود دارد که استعداد بوم‌گردی دارند اظهار کرد: می‌توان به این مناطق مجوز ساخت و ساز داد.

سعید ترابیان با اشاره به فرسایش خاک در منطقه گنجنامه با بیان اینکه با کاشت 30 هزار درخت سعی در جلوگیری از فرسایش خاک داشته‌ایم بیان کرد: برای فرسایش خاک منطقه باید فکری شود چراکه یک بارندگی می‌تواند موجب ریزش سنگ‌ها به پایین شده و خطرآفرین باشد.

وی به حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اشاره کرد و با بیان اینکه نمایشگاه تهران سال‌ها پیش بسیار رونق بیشتری داشت، افزود: هدف از حضور در نمایشگاه معرفی همدان است اما امسال هشت درصد افت مسافر در مجتمع گنجنامه داشتیم.

مدیرعامل مجتمع گنجنامه با بیان اینکه 90 درصد کسانی که از غار علیصدر بازدید می‌کنند به همدان نمی‌آیند، ادامه داد: باید بتوانیم توزیع عادلانه گردشگر داشته باشیم که این مهم می‌تواند از طریق ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی اقدام شود.

وی با بیان اینکه مقاصد گردشگری تولید گردشگر می‌کنند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تصریح کرد: امسال اگر به داد ما نرسید، من تعطیل می‌کنم چراکه بسیار شرایط سخت شده است.

انتهای پیام/د.ا

رونق هرچه بیشتر گردشگری در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.